Ένας άτυπος κανόνας της ζωής μου είναι ποτέ -τι εύκολη λέξη, όπως το πάντα- να μην επιστρέφω στο ίδιο μέρος δύο φορές. Οι κανόνες, όμως, υπάρχουν για να εξαιρούνται και οι λέξεις για να ξεχνιούνται, γιατί συναντάμε ανθρώπους και τόπους που ριζώνουν μέσα μας και κατακτούν μια θέση στη καρδιά μας. Εκεί ξαναγυρνάς. Έτσι, ακριβώς, συνέβη με το αλπικό Κρίκελλο. Το είχα επισκεφτεί χειμώνα, καλοκαίρι. Φθινόπωρο όμως ποτέ, μέχρι που μου δόθηκε η ευκαιρία το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου. Αφορμή στάθηκε η γιορτή τσίπουρου της γειτονικής Δομνίστας. Όμορφο όλες τις εποχές!!!Άλλο ένα road trip ακολουθεί. Αναχώρηση Πέμπτη, νωρίς το απογευματάκι προσπαθούμε να κερδίσουμε όσο περισσότερο χρόνο μπορούμε, στη γνωστή Αθηνών – Λαμίας με προορισμό το Καρπενήσι. Μετά τη Λαμία περνάμε από Μακρακώμη, Αγ. Γεώργιο και τον φιδογυριστό Τυμφριστό. Συναντάμε το πρώτο πυκνό σύννεφο ομίχλης, η ταχύτητα μειώνεται αισθητά και θα συνεχίσουμε έτσι μέχρι και το Κρίκελλο. Μισό…μισό λεπτό πήρα φόρα και θα χάσω τη ταμπέλα!!!Βρισκόμαστε πριν από το Καρπενήσι, στο σταυροδρόμι που οι ντόπιοι ονομάζουν Ράχη και στρίβουμε αριστερά, ακολουθώντας μια άκρως απολαυστική φυσικού κάλλους και ιστορικής σημασίας διαδρομής, στον αυχένα της τοποθεσίας Κοκκάλια. Εδώ δόθηκε το 279 π.χ. μάχη μεταξύ των Αιτωλών και Ευρυτανών κατά των Γαλατών. Αθήνα – Κρίκελλο, είναι μια απόσταση περίπου τεσσάρων ωρών, εμείς το κάναμε λίγο παραπάνω λόγω των συνθηκών.

Μας περιμένει και το υπόλοιπο team για να ενωθούμε. Με το που θα φθάσουμε, τακτοποιούμαστε στο σπίτι που θα φιλοξενηθούμε και έπειτα κατευθυνόμαστε στη πλατεία, στην Αντιγόνη. Η μάχη των πιρουνιών μόλις άρχισε! Η Αντιγόνη, είναι μια οικογενειακή ταβέρνα στη πλατεία του χωριού με χρόνια παράδοσης. Εκτός από το εκπληκτικό σπιτικό φαγητό, τα πιάτα της είναι ένα προς ένα, είναι και ένας υπέροχης αισθητικής χώρος.

Φινάλε της βραδιάς, ζεστά και ρομαντικά, με τζάκι και κιθάρα. Η Παρασκευή μας βρίσκει με ψιλόβροχο και χαμηλή θερμοκρασία. Επιβάλλεται καφεδάκι. Πρώτα όμως επιβάλλεται μια καλημέρα στην Αθηνά, την ιδιοκτήτρια του Ανέμη. Καλά τώρα, για αυτό το κουκλίστικο μαγαζάκι θα ακολουθήσει ξεχωριστό post.

Λίγο πιο δίπλα, στον μαύρο γάτο, στο bistro του χωριού μας περιμένουν τα αγόρια για να απολαύσουμε το πρώτο καφεδάκι μας. Προτείνω ζεστή σοκολάτα…απλά θεϊκή!!

Αφήνουμε την ζετασιά του cafe για να περπατήσουμε λίγο στο ψιλόβροχο. Με αυτό το όμορφο φυσικό σκηνικό η φάση είναι ροματζάδα. Ας πλαλήσουμε στους μαχαλάδες. Ας γεμίσουμε εικόνες, ας γεμίσουμε πράσινο, ας γεμίσουμε πνευμόνια. Κατηφορίζουμε στη πλατεία, μια από τις πιο όμορφες όλης της Ευρυτανίας. Πλακόστρωτη, γραφική, άνετη, με τους γερο-πλάτανους να την αγκαλιάζουν.

received_263921900676143

Στην είσοδό της, στέκεται επιβλητικά η εκκλησία του χωριού αφιερωμένη στον Αγ. Νικολάο, χτισμένη στις αρχές του 20ου αιώνα.

2016-11-20-10-32-14

Ακολουθούμε και πάλι τον κεντρικό δρόμο προς την είσοδο του χωριού, θαυμάζοντας τα νοικοκυρεμένα σοκάκια και τα πετρόχτιστα αρχοντόσπιτα. Μια στάση στα σωληνάρια, στις τρεχούμενες βρύσες για να ξεδιψάσουμε.

Ένας χορός χρωμάτων και αισθήσεων : το βαθύ πράσινο των ελάτων μπλέκεται αρμονικά  με το δυνατό μπακιρένιο των καστανιών και το λαμπερό χρυσό των πλάτανων. Ένα απόβροχο χειμωνιάτικο τέμπο με τις καμινάδες να καπνίζουν. Ομορφιά που αφυπνίζει!!!

Επειδή το χωριό θέλει χαλαρούς ρυθμούς, καλό φαγητό και ντόπιο τσίπουρο, θα επιστρέψουμε σπίτι να δοκιμάσουμε τη τέχνη του ψησίματος. Έχουμε κάνει τα κουμάντα μας και έχουμε εφοδιαστεί με εξαιρετικής ποιότητας κρεατικά από το κρεοπωλείο του φίλου Δουγένη στη Ν. Ιωνία. Βέβαια, τιμήσαμε και την τοπική αγορά!!Μόλις, κατέφθασαν και οι τελευταίοι και το παρέακι ολοκληρώθηκε…οι quest!!!Για το βραδάκι το πρόγραμμα έχει τσιπουροκατάνυξη και χορό στη Δομνίστα. Ένα  ιστορικό χωριό , περίπου στα 10χλμ από εδώ και 40χλμ από το Καρπενήσι. Είναι ένα μικρό χωριό που έχει να μας διηγηθεί πολλά, με έντονη ιστορική παρουσία τόσο στα νεότερα όσο και στα προγενέστερα χρόνια. Σύμφωνα με μαρτυρίες, εδώ βρήκε καταφύγιο ο Γεώργιος Καραϊσκάκης κατά την τουρκοκρατία αλλά και αποτέλεσε ο τόπος από όπου κηρύχθηκε το αντιστασιακό κίνημα με τον Άρη Βελουχιώτη. Μια πολύ ωραία κατάσταση με πίστη και παράδοση  στήνεται κάθε χρόνο τον Οκτώβριο στη Δομνίστα με πρωταγωνιστή το τσίπουρο. Η γιορτή τσίπουρου είναι ένας θεσμός που αγαπήθηκε και αγκαλιάστηκε από τον κόσμο κερδίζοντας κάθε χρόνο όλο και μεγαλύτερη προσέλευση.

Καζάνια , φουφούδες και βαρέλια με φωτιές στήνονται στη πλατεία του χωριού και το γλέντι ανάβει.

2016-12-02-13-25-49

Εμείς δε θέλουμε και πολύ για να ανάψουμε, αρκεί λίγη  μουσική και είμαστε συνεχώς κουρδισμένοι. Βοήθησε εδώ που τα λέμε και το τσιπουρόμελο, του δώσαμε και κατάλαβε!!!!Έτσι, έσβησε αυτό το βράδυ…

2016-11-20-10-38-28

Την επομένη ο καιρός αλλάζει γούστα και μας περιμένει  μια υπέροχη φθινοπωρινή με ανοιξιάτικες πινελιές ημέρα. Ξεκινά με καφεδάκι στο ατμοσφαιρικό Μαντζάτο. Η εσωτερική διακόσμηση αντανακλά θαλπωρή και ζεστασιά, ένα πάντρεμα ξύλου και πέτρας με έντονα χειροποίητα στοιχεία. Σου δημιουργεί την αίσθηση της απόλυτης χαλάρωσης. Το σκηνικό σε ηρεμεί και σε αποφορτίζει, συμβάλει λίγο και το κλίμα, το τζάκι , η απαλή ροκ μουσική.

Αρκετά όμως χαλαρώσαμε. Είναι η ώρα τσίπουρου και ένας είναι ο προορισμός, Δομνίστα!!! Στη γιορτή λοιπόν και μεσημέρι. Δεν μας κρατά τίποτα, και γερά ποτήρια και γλεντζέδες. Βρίσκω ευκαιρία να ξεκλέψω λίγα λεπτά για να περιπλανηθώ στα ενδότερα του χωριού.

2016-11-20-10-11-43

Για φαγητό, καταλήγουμε στο  Μέτοικο , δεν θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει καλύτερη επιλογή. Όλα γευστικότατα, καλοψημένα και υπέροχα, ξεχώρισε ο μουσακάς. Και λογικότατες τιμές. Το εκτιμήσαμε. Το προτείνω ανεπιφύλακτα. Στην επιστροφή μας στο Κρίκελλο, κάνουμε μια στάση στη γέφυρα του Κρικελοποτάμου, κατεβαίνουμε στις όχθες το ποταμού και χανόμαστε στην ατόφια ομορφιά της ολοζώντανης φύσης.

2016-11-20-10-19-16

2016-11-20-10-21-51

2016-11-20-10-26-45

Η βραδιά θέλει Ρόδο και η παρέα επίσης. Το μαγαζί δικό μας, έχουμε κάνει κάτι γλέντια εδώ…αξέχαστα!!! Πέτρινο, με σήμα κατατεθέν το ρόδο, και μοναδική θέα. Κάνε το κόπο να έρθεις και το απόγευμα για να απολαύσεις το ελατοδάδος που απλώνεται στη Σαράνταινα και στη Παθούλα!!!Ανοίγει μετά τις 5 το απόγευμα(θέεεεελουμε κ το πρωί).Το βράδυ μετατρέπεται σε in μπαράκι, δέχεται και παραγγελίες μουσικών επιλογών. Ενα cafe bar της παρέας.

14141976_597439113798124_3035988474141516001_n

11054303_415551728653531_7073134991125872080_n

Και δυστυχώς, φθάνουμε στην Κυριακή, ημέρα αναχώρησης….μια βόλτα ως τη Καλλιθέα για να εισπνεύσουμε και να αποθηκεύσουμε λίγη από την ομορφιά και κλείνουμε με καφεδάκι στο Μαντζάτο.

2016-12-02-13-42-26

2016-12-02-13-47-48

Αποχαιρετάμε με μια αναμνηστική φώτο έξω από την Ανέμη και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για….σύντομα.

2016-12-05-09-27-29

2016-12-05-09-32-56

Εναλλακτικές δραστηριότητες :

Για τους ανήσυχους, το Κρίκελλο μπορεί να αποτελέσει βάση, για να ανακαλύψετε την Ευρυτανική Φύση. Προσφέρει τη δυνατότητα εναλλακτικών μορφών τουρισμού με πολλές προτάσεις : πεζοπορία, ορειβασία, ράφτινγκ, καγιάκ , σκι, ιππασία. Σκίστε τα βουνά, διασχίστε τα φαράγγια!